Tips

Onder ‘reizen met het OV’ en 'reizen met de auto’ vind je meer informatie over hoe jouw medewerkers (en ook jijzelf!) tijd en geld kunnen besparen. Door slimmere keuzes te maken voor hun woon-werk verkeer. Op deze pagina vind je tips over hoe daarmee te beginnen. Zo gaan we samen slimmer op weg.

TIP - Afspraken plannen

Laat je medewerkers hun afspraken met relaties, klanten of collega’s op kantoor zoveel mogelijk na 10 uur of voor 15 uur plannen.

TIP - Online overleg

Spreek met je medewerkers af dat regulier overleg eens in de zoveel keer online plaatsvindt.

TIP - Thuiswerkdagen

Laat ‘thuiswerkdagen’ duidelijk zichtbaar zijn in ieders werkagenda. Zo zien alle collega’s ook dat ze die dag alleen digitaal kunnen afspreken.

TIP - Samen afstemmen

Stem samen af, met alle medewerkers die mogelijk ook op andere tijden willen werken. Samen kom je tot betere afspraken.

TIP - DiDo: later beginnen of dag extra vanuit huis

Laat medewerkers op de drukste dagen in de week (dinsdag en donderdag) wat later naar het werk en/of wat eerder weer terug naar huis reizen. Maak daarbij concrete afspraken hoe ze de uren die ze nog thuis doorbrengen en/of eerder thuis zijn kunnen compenseren. Of laat je medewerkers op de dinsdagen en donderdagen een dagje extra vanuit huis werken.

TIP - Zelf ervaren

Zelf ervaren hoe je er samen prima uitkomt? Maak gewoon een begin. Plan de reistijden samen met je medewerkers één keer per week of per twee weken of zelfs één keer per maand anders in. Zo kan iedere betrokkene met kleine stapjes wennen en ervaring opdoen.

TIP - Samen reizen

Stimuleer medewerkers om (zo nu en dan) samen te reizen als dat mogelijk is.

TIP - Samen reizen

Reis (zo nu en dan) samen als dat mogelijk is.